Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών

Ενημέρωση Πρωτοετών Φοιτητών στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, για το ακαδημαϊκό έτος 2025 -2026

Αγαπητές νέες φοιτήτριες, αγαπητοί νέοι φοιτητές,

Με ιδιαίτερη χαρά σας υποδεχόμαστε στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος  και σας συγχαίρουμε για την επιτυχία σας. Σας ευχόμαστε καλές και δημιουργικές σπουδές και μια όμορφη φοιτητική ζωή πλούσια σε εμπειρίες!

Σας ενημερώνουμε ότι η εγγραφή των επιτυχόντων:

  1. Των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2025
  2. Της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις και
  3. Της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης»

στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).  Η ηλεκτρονική εγγραφή θα πραγματοποιηθεί μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικών Εγγραφών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση  https://eregister.it.minedu.gov.gr/.

Πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθείτε συχνά τις ανακοινώσεις του Πανεπιστημίου και του Τμήματός σας, προκειμένου να ενημερώνεστε για όλα τα θέματα που σας αφορούν.

Επίσης να συμμετέχετε στις ενημερώσεις των Τμημάτων σας κατά την ημέρα της Υποδοχής των πρωτοετών.

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των επιτυχόντων έτους 2025 στα Τμήματα και τις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την ειδική κατηγορία Αλλοδαπών – Αλλογενών αποφοίτων λυκείων εκτός ΕΕ και αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών – μελών της Ε.Ε. θα γίνουν από την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου έως και την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025

Οι επιτυχόντες της ειδικής κατηγορίας Αλλοδαπών-Αλλογενών αποφοίτων λυκείων εκτός ΕΕ και αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών-μελών της Ε.Ε., οφείλουν να καταθέσουν για έλεγχο στις Γραμματείες των Σχολών και Τμημάτων επιτυχίας, αυτοπροσώπως ή με άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο αίτηση συνοδευμένη από τα δικαιολογητικά τους προκειμένου να εγκριθεί και να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους. Εναλλακτικά, μπορούν να αποστείλουν ταχυδρομικά στη Γραμματεία του Τμήματος επιτυχίας την αίτηση εγγραφής και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής.

Επισημαίνεται ότι:

α) για τους εν λόγω υποψηφίους δεν εφαρμόζεται η διαδικασία ηλεκτρονικής εγγραφής.

β) ειδικά οι εισαγόμενοι άρρενες Κύπριοι που πρόκειται να εκπληρώσουν τη στρατιωτική τους θητεία, μπορούν να  εγγράφονται το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, αμέσως μετά την απόκτηση του απολυτηρίου από τις τάξεις του στρατού, μέσα στην προθεσμία εγγραφής των νεοεισαγομένων φοιτητών με την οικεία ειδική κατηγορία του έτους αυτού. Εφόσον ο χρόνος απόλυσης έπεται της καθορισμένης προθεσμίας, έχουν τη δυνατότητα εγγραφής έως τις 15 Νοεμβρίου του ιδίου έτους.

Βήμα 1: Ηλεκτρονική Εγγραφή μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του ΥΠΑΙΘΑ

Η διαδικασία και η προθεσμία των εγγραφών των νεοεισερχομένων στα Τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος ανακοινώνεται με δελτίο τύπου από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Η ηλεκτρονική εγγραφή θα πραγματοποιηθεί μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικών Εγγραφών, στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση  κάνοντας χρήση του 8ψήφιου κωδικού εξετάσεων υποψηφίου και του κωδικού πρόσβασης (password) που χρησιμοποιήσατε στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Η εφαρμογή θα βρίσκεται σε λειτουργία μόνο εντός συγκεκριμένου διαστήματος που ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Βήμα 2: Συμπλήρωση – Επικαιροποίηση Στοιχείων για Εγγραφή στα Πληροφοριακά Συστήματα του Διεθνούς Πανεπιστήμιου της Ελλάδος

Μετά την ηλεκτρονική εγγραφή και αφού το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού αποστείλει στις γραμματείες των Τμημάτων τον κατάλογο των εγγεγραμμένων φοιτητών/τριών, θα πρέπει να επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Τμήματος επιτυχίας σας, προκειμένου να ενημερωθείτε για τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλετε ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας προεγγραφών για τη συμπλήρωση των προσωπικών σας στοιχείων για την εγγραφή στα πληροφοριακά συστήματα του Πανεπιστημίου.

H υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών των εισακτέων ακαδημαϊκού έτους 2025, θα πραγματοποιηθεί  το διάστημα από 12-09-2025 έως και 21-09-2025 καθώς σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ,  η διαδικασία απόδοσης κωδικών πρόσβασης στους πρωτοετείς φοιτητές θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου 2025, προκειμένου να ακολουθήσει αμέσως μετά η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων μετεγγραφών/μετακινήσεων.
 
Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να  υποβληθούν ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας προεγγραφών: https://uniportal.ihu.gr/login/registration, για τη συμπλήρωση των προσωπικών σας στοιχείων και την εγγραφή στα πληροφοριακά συστήματα του Πανεπιστημίου.

Παρακαλούμε να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες των Τμημάτων σας.

Επισημαίνεται ότι οι ειδικές κατηγορίες εισαγομένων, όπως Αλλοδαποί, Αλλογενείς, Τέκνα Ελλήνων Εξωτερικού, νεοεισακτέοι Κύπριοι φοιτητές, φοιτητές της ειδικής κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις, φοιτητές της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης», κλπ, θα πρέπει να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες και των Τμημάτων τους καθώς το ΥΠΑΙΘΑ, ορίζει πρόσθετα δικαιολογητικά και διαδικασία κατάθεσης αυτών στα Τμήματα.

  1. Αίτησης εγγραφής
  2. Εκτυπωμένη και υπογεγραμμένη σε κάθε σελίδα η Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής που υποβλήθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των εγγραφών του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και η οποία περιλαμβάνει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου.
  3. Φωτογραφία
  4. Βεβαίωση ΑΜΚΑ https://www.amka.gr/AMKAGR/ ή αντίγραφο δημόσιου εγγράφου που αναγράφεται ο ΑΜΚΑ
  5. Πιστοποιητικό γέννησης
  6. Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
  7. Βεβαίωση Διαγραφής (για όσους νεοεισαχθέντες φοιτητές φοιτούσαν πριν σε άλλη σχολή και έχουν ολοκληρώσει οι ίδιοι τη διαδικασία διαγραφής τους από το προηγούμενο Τμήμα εγγραφής τους)
  8. Ευκρινές αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας (και οι δύο όψεις) ή διαβατηρίου εάν πρόκειται για αλλοδαπό/η
  9. Δήλωση συγκατάθεσης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων
  10. Υπεύθυνη Δήλωση
  11. Για τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων τα δικαιολογητικά που ορίζονται από το ΥΠΑΙΘΑ κάθε χρόνο https://www.minedu.gov.gr/news/62442-27-08-25-ilektroniki-eggrafi-epityxonton-stin-tritovathmia-ekpaidefsi
  12. Για τις εγγραφές των υποψηφίων που εισάγονται με την ειδική κατηγορία των Αλλοδαπών-Αλλογενών (Αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε.) και των Αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων Σχολείων Κρατών- Μελών της Ε.Ε. στα Τμήματα/Εισαγωγικές Κατευθύνσεις και στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδος, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, από Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου έως και Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025.
    Η εγγραφή των εισαγομένων θα γίνεται κατόπιν αιτήσεως συνοδευόμενης από τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο άρθρο 3 της υπό στοιχεία Φ.151/20049/2007/Β6/2007 (Β’ 272) Υπουργικής Απόφασης. Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά θα υποβάλλονται στη γραμματεία της οικείας σχολής ή τμήματος, μέσα στην ανωτέρω προθεσμία, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του ιδίου του επιτυχόντα ή του νόμιμα εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου του, είτε με ταχυδρομική αποστολή με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής».
    Οι εισαγόμενοι της ειδικής κατηγορίας της παρ.4Β1, του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Φ.151/20049/2007/Β6/2007 (Β’ 272) Υπουργικής Απόφασης όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 της υπό στοιχεία Φ.151/82115/A5/2017 (Β’ 1873), με κυπριακή καταγωγή που υποχρεούνται να υπηρετήσουν τη θητεία τους στην Κύπρο, μπορούν να εγγράφονται στη σχολή που έχουν επιλεγεί και μετά από την απόλυσή τους από τις τάξεις του στρατού, ύστερα από σχετική βεβαίωση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Οι εισαγόμενοι εγγράφονται στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος αν αποκτήσουν οριστικό ή προσωρινό απολυτήριο από τις τάξεις του στρατού μέχρι 15 Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Σε αντίθετη περίπτωση εγγράφονται εντός της προθεσμίας εγγραφής του επόμενου ακαδημαϊκού έτους από αυτό της απόκτησης του απολυτηρίου από τις τάξεις του στρατού και εντός της προθεσμίας εγγραφής της οικείας ειδικής κατηγορίας.

Διευκρινίσεις για τους φοιτητές/φοιτήτριες :

Η υπεύθυνη δήλωση,  η δήλωση συγκατάθεσης για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και η αίτηση εγγραφής, υπογράφονται μέσω gov.gr και ανεβαίνουν στην πλατφόρμα.

Βήμα 3: Ακαδημαϊκός λογαριασμός και E-mail

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ

Μόλις λάβετε email επιβεβαίωσης από τη γραμματεία ότι έχει εγκριθεί η αίτηση εγγραφής σας μπορείτε να προχωρήσετε με τη διαδικασία ενεργοποίησης του Ιδρυματικού Λογαριασμού σας.

E-MAIL

Η δημιουργία E-mail γίνεται μέσω του ακαδημαϊκού λογαριασμού, επομένως αν επιθυμείτε να ενεργοποιήσετε e-mail πρέπει πρώτα να ακολουθήσετε τη διαδικασία ενεργοποίησης του ακαδημαϊκού λογαριασμού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους λογαριασμούς και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του πανεπιστημίου χρησιμοποιήστε την παρακάτω επιλογή.

Φωνητικός Βοηθός ΔΙΠΑΕ

Άβαταρ βίντεο του οδηγού πρωτοετών φοιτητών και οδηγίες σε μορφή pdf