Ιστοσεμινάρια (Webinars) Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Δυτικής Ελλάδας
Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας προγραμματίζει με βάση τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών αυτής της περιόδου των εκπαιδευτικών της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας, αλλά και την πάρα πολύ μεγάλη ανταπόκριση στα πρώτα ιστοσεμιινάρια που διοργάνωσε καθώς και την ανταπόκριση σε άλλες ανάλογες προσπάθειες άλλων ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της χώρας (όπως το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας κ.α.) και ΑΕΙ (Παν/μιο Κρήτης, ΕΑΠ), προγραμματίζει για το επόμενο χρονικό διάστημα επιπλέον πέντε (5) Ιστοσεμινάρια (Webinars) μεσαίας (για έως 200-250 εκπαιδευτικούς) και μεγάλης κλίμακας (για 1000+ με 200-250 εκπαιδευτικούς).
Στο πλαίσιο των ιστοσεμιναρίων θα πραγματοποιηθεί διάλεξη με τίτλο “Ο Εκπαιδευτικός ως «τεμπέλης» και «ανειδίκευτος» στην εποχή του Covid-19: Μύθοι και πραγματικότητα” από το Δρ. Αύγουστο Τσινάκο Καθηγητή και Διευθυντής του Εργαστηρίου Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Κινητών Εφαρμογών (AETMA Lab) του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.
Περιεχόμενο διάλεξης:
Σε εποχές κρίσεων, σε κάθε άνθρωπο εμφανίζονται στοιχεία από τον πραγματικό τους εαυτό. Σε άλλους αναδύονται τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα τους με την προσφορά, την αλληλεγγύη την κατανόηση στην πρώτη γραμμή, ενώ σε άλλους επικρατούν τα πιο αρνητικά στοιχεία όπως η κατηγορία, η αναλγησία, η αρνητική κριτική.
Στην Ελληνική κοινωνία του COVID 19 το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δέχεται πληθώρα επιθέσεων, κριτικών αλλά και επαίνων κατά τη διάρκεια της πολύ δύσκολης μετάβασης του εκπαιδευτικού σεναρίου από in person σε distance education, υπό ασφυκτικές χρονικές πιέσεις.
Η παρούσα διάλεξη αποσκοπεί σε δύο θεματικές
Α) Ποιοί είναι οι μύθοι και η πραγματικότητα γύρω από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εύκολη στοχοποίηση του εκπαιδευτικού ως “τεμπέλη και ανειδικέυτου»?
Β) Η ανάδειξη βέλτιστων πρακτικών που μπορεί να γίνουν ένας σύντομος πρακτικός οδηγός υλοποίησης, επιτυχημένων/ικανοποιητικών δράσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Πρέπει να τονιστεί ότι στο πλαίσιο της παρουσίασης δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις γνωστικών αντικειμένων, μερικά εκ των οποίων μπορεί να χρειάζονται εξειδικεύσεις υψηλών απαιτήσεων.
Παρά ταύτα, θεωρούμε ότι τα όσα αναφέρονται στη συνέχεια, μπορούν να αποτελέσουν έναν πρώτο χρήσιμο οδηγό για όλους τους εκπαιδευτικούς της χώρας μας