Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών
Το Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών έχει την ευθύνη της ομαλής λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του εξοπλισμού, των διασυνδέσεων και των υπηρεσιών του Δικτύου Δεδομένων της Πανεπιστημιούπολης Σερρών.
Το ΔΙΠΑΕ στις Σέρρες έχει δημιουργήσει, συντηρεί και συνεχώς εξελίσσει Δίκτυο Δεδομένων υψηλών ταχυτήτων. Το Δίκτυο Δεδομένων συνδέει το κάθε τμήμα με ελληνικά και διεθνή Δίκτυα, και το Διαδίκτυο (Internet). Μέσω του Δικτύου Δεδομένων παρέχονται σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ένα σύνολο από δικτυακές υπηρεσίες με σκοπό την υποστήριξη και προαγωγή της εκπαίδευσης, της έρευνας και της διοικητικής λειτουργίας του Ιδρύματος.
Το Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών φροντίζει για τη συνεχή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του, την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς την ακαδημαϊκή κοινότητα, την εισαγωγή και εξοικείωση με τεχνολογίες αιχμής στο χώρο της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών.
Ενεργοποίηση Ιδρυματικού Λογαριασμού
Φοιτητές
Η ενεργοποίηση των λογαριασμών των φοιτητών του ΔΙΠΑΕ για την πρόσβαση σε όλες τις ιδρυματικές υπηρεσίες (Φοιτητολόγιο, e-Learning, WiFi, VPN κ.λπ.) αλλά και τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες (Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, Εύδοξος, Ηλεκτρονικό Σύστημα Μετεγγραφών, Υποτροφίες ΙΚΥ, Πρακτική Άσκηση (ΑΤΛΑΣ), Okeanos, Eduroam κ.λπ.) γίνεται μέσω της υπηρεσίας URegister.
Οι νέοι φοιτητές, μετά την εγγραφή τους από τη γραμματεία του τμήματός τους, θα πρέπει άμεσα να ενεργοποιήσουν τον ηλεκτρονικό τους λογαριασμό επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα του URegister: https://uregister.ihu.gr/.
Η ενεργοποίηση γίνεται με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή του email που έχουν δηλώσει κατά την εγγραφή τους στο Πανεπιστήμιο.
Μέλη ΔΕΠ και Διοικητικοί Υπάλληλοι
Και για τα μέλη ΔΕΠ και τους διοικητικούς υπαλλήλους η ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού γίνεται μέσω της υπηρεσίας URegister.
Τα νέα μέλη ΔΕΠ ή διοικητικοί υπάλληλοι θα πρέπει, μετά των καταχώρηση των στοιχείων τους από το τμήμα Προσωπικού, να ενεργοποιήσουν οι ίδιοι τον ηλεκτρονικό τους λογαριασμό ως εξής:
- Στέλνουν email με τα στοιχεία τους στο Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών (itserres@cm.ihu.gr) ώστε να γίνει η απαραίτητη προεργασία και η καταχώρηση κάποιων επιπλέον απαραίτητων στοιχείων στο σύστημα διαχείρισης προσωπικού.
- Προχωρούν με την ενεργοποίηση επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα του URegister: https://uregister.ihu.gr/
- Ακολουθούν τις Αναλυτικές οδηγίες ενεργοποιήσης λογαριασμού για μέλη ΔΕΠ – Διοικητικό Προσωπικό.
Η ενεργοποίηση γίνεται με τη χρήση του κινητού τηλέφωνου ή του email που έχουν δηλώσει στο τμήμα Προσωπικού.
Ιδρυματικό Email
Updated: 8/11/2024
Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, είναι σε εξέλιξη η μετάπτωση των υφιστάμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των Πανεπιστημιουπόλεων του ΔΙΠΑΕ, σε μία ενιαία υπηρεσία και συγκεκριμένα στην υπηρεσία e-mail της Microsoft μέσω του Office 365 (O365) A3.
Στην παρούσα φάση έχει ολοκληρωθεί η μετάπτωση των υφιστάμενων λογαριασμών email των διοικητικών υπαλλήλων, των μελών ΔΕΠ, των πρωτοετών φοιτητών του Ιδρύματος και είναι σε εξέλιξη η δημιουργία των λογαριασμών email των φοιτητών 2ου έτους. Θα ακολουθήσει σύντομα η διαδικασία μετάπτωσης και των λογαριασμών email και των παλαιότερων φοιτητών.
Όλοι οι χρήστες που για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί η μετάπτωση στην υπηρεσία e-mail της Microsoft μέσω του Office 365 (O365) A3 (προς το παρόν μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικοί υπάλληλοι), μπορούν έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία μέσω της διεύθυνσης:
Στην παραπάνω διεύθυνση θα λαμβάνονται πλέον όλα τα emails που στέλνονται στους λογαριασμούς της μορφής @ihu.gr.
Φοιτητές 1ου και 2ου έτους
Εάν είστε πρωτοετής φοιτητής (ακαδ. έτος εισαγωγής 2024-25) ή φοιτητής 2ου έτους, έχετε ήδη λάβει μήνυμα στο προσωπικό σας email σχετικά με τη διαδικασία ενεργοποίησης του ιδρυματικού σας email στο Microsoft Office 365.
Παλαιότεροι φοιτητές (>=3ο έτος)
Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες δημιουργίας των λογαριασμών των φοιτητών 1ου και 2ου έτους θα ακολουθήσει η μετάπτωση των υφιστάμενων λογαριασμών email των παλαιότερων φοιτητών (>=-3ο έτος) στην υπηρεσία e-mail της Microsoft μέσω του Office 365 (O365) A3. Θα ενημερωθείτε με ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ EMAIL από το αρμόδιο τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΔΙΠΑΕ.
Νέα μέλη ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ/ΔΠ/ΑΚΑΔ. ΥΠΟΤΡΟΦΟΙ
Εάν είστε νέος διοικητικός υπάλληλος, νέο μέλος ΔΕΠ ή νέος ακαδημαϊκός υπότροφος και επιθυμείτε την ενεργοποίηση λογαριασμού email, παρακαλούμε στείλτε αίτημα στο Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών μέσω email στο itserres@cm.ihu.gr αναφέροντας τα ακριβή στοιχεία σας:
- Ονοματεπώνυμο
- Ιδιότητα
- Τμήμα
- Email (εξωτερικό)
- Κινητό τηλέφωνο
Οδηγίες χρήσης
Για τους χρήστες που διαθέτουν ήδη λογαριασμό email Microsoft Office 365 δείτε τις ακόλουθες οδηγίες:
- Βασικές λειτουργίες της πλατφόρμας webmail (O365)
- Αλλαγή κωδικού (password) O365 Email
- Προσθήκη λογαριασμού email O365 στο Mozilla Thunderbird
- Εγκατάσταση εφαρμογών Office 365 (Outlook, Word κλπ) τοπικά μέσω του O365 Email λογαριασμού
- Προσθήκη λογαριασμού email O365 στο Outlook
- Προώθηση αλληλογραφίας email O365 σε άλλη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
- Ανάκτηση (reset) O365 mail password λόγω απώλειας
Πρόσβαση στον παλιό λογαριασμό email
Για όσους δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η μετάπτωση στη Microsoft (π.χ. φοιτητές) ή όσοι θέλουν να μπούνε στον παλιό τοπικό διακομιστή αλληλογραφίας της Πανεπιστημιούπολης Σερρών και να διαβάσουν τα emails που τους αποστέλλονται στην παλιά τους διεύθυνση της μορφής @teicm.gr, μπορούν να το κάνουν με δύο τρόπους:
- Μέσω WebMail στην ιστοσελίδα https://webmail.cm.ihu.gr χρησιμοποιώντας οποιονδήποτε browser (Firefox, Chrome, Edge, Internet Explorer, κ.α.). Διαβάστε περισσότερες οδηγίες.
- Μέσω οποιασδήποτε εφαρμογής που επιτρέπει ανάγνωση και αποστολή e-mail που να υποστηρίζει τα πρωτόκολλα POP ή IMAP, όπως Mozilla Thunderbird, Outlook, Window Live Mail, κ.α. Διαβάστε τις οδηγίες εγκατάσταση λογαριασμού στο Mozilla Thunderbird.
Φοιτητολόγιο (Uniportal)
Το Φοιτητολόγιο (Uniportal) είναι μια υπηρεσία παρακολούθησης της προόδου των φοιτητών του ΔΙΠΑΕ. Απευθύνεται τόσο στους καθηγητές, όσο και στους φοιτητές. Οι καθηγητές μπορούν να βλέπουν τα πάντα που αφορούν τα μαθήματά τους και τις βαθμολογίες των φοιτητών τους. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις βαθμολογίες τους, να κάνουν δηλώσεις μαθημάτων, να υποβάλουν αιτήσεις πιστοποιητικών και γενικά να βλέπουν τα πάντα που αφορούν τις σπουδές τους.
Για την είσοδο στο Φοιτητολόγιο, οι καθηγητές και οι φοιτητές πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία του ιδρυματικού τους λογαριασμού (Uregister).
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης – e-Learning
Η πλατφόρμα e-learning της Πανεπιστημιούπολης Σερρών αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων. Έχει σχεδιαστεί με προσανατολισμό την ενίσχυση της συμβατικής διδασκαλίας αξιοποιώντας την ήδη σε υψηλό βαθμό αφομοιωμένη στο χώρο της εκπαίδευσης πληροφορική τεχνολογία. Ακολουθεί τη φιλοσοφία του λογισμικού ανοικτού κώδικα και υποστηρίζει την υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις. Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται με τη χρήση ενός απλού φυλλομετρητή (web browser) χωρίς την απαίτηση εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων.
Στόχος είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ένα δυναμικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας καθηγητή φοιτητή. Ειδικότερα, επιτρέπει στον καθηγητή την ηλεκτρονική οργάνωση, αποθήκευση και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού και παρέχει στον φοιτητή ένα εναλλακτικό κανάλι εξατομικευμένης μάθησης ανεξάρτητο από χωροχρονικές δεσμεύσεις.
Η πλατφόρμα e-learning, είναι διαθέσιμη στην διεύθυνση: https://elearning.cm.ihu.gr
Το σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης βασίζεται στο ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) Moodle.
Χρήση της Υπηρεσίας
Η πιστοποίηση ταυτότητας των χρηστών για την πρόσβαση στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης e-Learning γίνεται μέσω της κεντρικής υποδομής ταυτοποίησης (SSO) του Ιδρύματος.
Για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να δημιουργήσουν μαθήματα θα πρέπει να υποβάλλουν on-line αίτημα μέσω της πλατφόρμας ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες που είναι αναρτημένες σε αυτήν:
Διάφορα εγχειρίδια Moodle
Δημιουργία Online Διαγωνίσματος (κουίζ) – 1 Δημιουργία Online Διαγωνίσματος (κουίζ) – 2 Τράπεζες Ερωτήσεων στο Moodle με εισαγωγή από αρχείο Word/Text Ομάδες & Ομαδοποιήσεις Ατομικές & Ομαδικές ΕργασίεςΑσύρματο Δίκτυο (WiFi)
Το ΔΙΠΑΕ Σερρών προσφέρει σε όλα τα μέλη του, αλλά και στους επισκέπτες από άλλα διασυνδεμένα ιδρύματα, ασύρματη πρόσβαση (WiFi) στο δίκτυο του και στο Internet. Η υπηρεσία Wi-Fi είναι διαθέσιμη σε όλα τα κτίρια της Πανεπιστημιούπολης Σερρών.
Η πρόσβαση προσφέρεται μέσω του ασύρματου δικτύου eduroam. To eduroam είναι ένα διεθνές δίκτυο περιαγωγής (roaming) ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο, το οποίο αναπτύχθηκε για την διεθνή ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα. Διασυνδέει ακαδημαϊκά ιδρύματα μεταξύ τους ανά τον κόσμο, και προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε χρήστες σε όλη την Ευρώπη. Μέσω της Υπηρεσίας οι χρήστες όταν επισκέπτονται άλλα ιδρύματα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό τα οποία είναι μέλη της υπηρεσίας eduroam, μπορούν να συνδεθούν δωρεάν στο διαδίκτυο κάνοντας χρήση των κωδικών που τους διαθέτει το ίδρυμα τους.
Σύνδεση στο δίκτυο eduroam
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σύνδεση στο ασύρματο δίκτυο eduroam του Πανεπιστημίου είναι η κατοχή ενεργού ιδρυματικού λογαριασμού του Πανεπιστημίου.
Προσοχή! Αν είστε παλιός χρήστης και δεν αλλάξατε τον κωδικό πρόσβασης σας (password) μετά το 2019 πιθανότατα να μην μπορείτε να συνδεθείτε. Θα πρέπει να μπείτε στο https://mypassword.ihu.gr/ και να ορίσετε νέο κωδικό πρόσβασης.
Σύνδεση με χρήση του εργαλείου eduroam CAT
Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος έχει ενταχθεί στα ιδρύματα που κάνουν χρήση της υπηρεσίας eduroam CAT (Configuration Assistant Tool) με τη βοήθεια του οποίου οι χρήστες μπορούν εύκολα να εγκαταστήσουν τις ρυθμίσεις για συνδεθούν σε κάποιο ασύρματο δίκτυο eduroam, χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://cat.eduroam.org/?idp=1487
Οδηγίες:
- Ανοίξτε τη σελίδα https://cat.eduroam.org/?idp=1487
- Κατεβάστε το αντίστοιχο με το λειτουργικό σας σύστημα πακέτο εγκατάστασης προφίλ το οποίο έχει προσαρμοστεί για το ΔΙΠΑΕ (προαιρετικά, πατήστε στον σύνδεσμο «Επιλέξτε διαφορετικό πακέτο εγκατάστασης για λήψη» εφόσον επιθυμείτε να κατεβάσετε ένα πακέτο για διαφορετικό λειτουργικό σύστημα).
- Εκτελέστε το αρχείο εγκατάστασης, ώστε αυτό να ρυθμίσει αυτόματα το eduroam στη συσκευή σας, με τη δημιουργία ασύρματων προφίλ. Προκειμένου να συνδεθείτε στο δίκτυο θα χρειαστείτε τα στοιχεία σύνδεσης του ιδρυματικού σας λογαριασμού.
Προσοχή! Προσθέστε στο όνομα χρήστη σας το επίθεμα «@ihu.gr».
Η χρήση του εργαλείου αυτόματης εγκατάστασης ρυθμίσεων eduroam CAT διασφαλίζει αφενός τη σωστή παραμετροποίηση του συστήματος του χρήστη για την επιτυχή σύνδεση στο eduroam, αφετέρου την ολοκληρωμένη παραμετροποίηση, συμπεριλαμβανόμενης της επαλήθευσης της ταυτότητας του εξυπηρετητή του οικείου φορέα, ώστε η ταυτοποίηση να εκτελείται μόνο μέσω ασφαλούς σύνδεσης μεταξύ των συστημάτων του χρήστη και του φορέα.
Σύνδεση με χρήση του εργαλείου getedutoam
Η εφαρμογή geteduroam δημιουργήθηκε από τα ευρωπαϊκά Εθνικά Δίκτυα Έρευνας και Εκπαίδευσης (NREN) και στοχεύει στην παροχή εύκολης χρήσης του eduroam από τους φοιτητές και το προσωπικό των Πανεπιστημίων.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο Google Play για συσκευές με Android, στο App Store για συσκευές με Apple IOS και σαν εκτελέσιμο αρχείο εγκατάστασης για Windows.
Οδηγίες:
- Κατεβάστε και εκτελέστε την εφαρμογή geteduroam στο κινητό σας.
- Κατά την εκτέλεση της εφαρμογής geteduroam θα σας ζητηθεί να επιλέξετε από μια μεγάλη λιστα διαθέσιμων φορέων. Για το ΔΙΠΑΕ επιλέξτε το «International Hellenic University».
- Στη συνέχεια θα σας ζητηθείνα εισάγετε τα στοιχεία σύνδεσης χρήστη.
Προσοχή! Προσθέστε στο όνομα χρήστη σας το επίθεμα «@ihu.gr». - Όταν ολοκληρωθεί με επιτυχία η ρύθμιση του συστήματός σας, η συσκευή θα συνδέεται αυτόματα οποτεδήποτε βρίσκεται κοντά σε σημείο πρόσβασης στο eduroam.
Παρατηρήσεις
- Τη διαδικασία σύνδεσης την εφαρμόζουμε για κάθε συσκευή που θέλουμε να συνδέεται στο eduroam.
- Είναι πιθανόν κάποια antivirus να θεωρήσουν το πακέτο εγκατάστασης ως κακόβουλο λογισμικό. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ρυθμίσουμε κατάλληλα το antivirus ώστε να επιτρέπει την εκτέλεση του πακέτου εγκατάστασης.
- Κάθε συσκευή για να μπορέσει να κατεβάσει το πακέτο εγκατάστασης θα πρέπει αρχικά να έχει συνδεθεί στο internet με κάποιο δίκτυο διαφορετικό του eduroam.
- Κατά την εγκατάσταση σε συσκευές android θα εμφανιστεί η επιλογή εγκατάστασης από το GooglePlay, την οποία και επιλέγουμε.
Πρόσβαση εικονικού δικτύου μέσω VPN
Η υπηρεσία σας προσφέρει τη δυνατότητα ασφαλούς απομακρυσμένης σύνδεσης στο δίκτυο του ΔΙΠΑΕ. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε την υπηρεσία όταν βρίσκεστε εκτός δικτύου ΔΙΠΑΕ, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, αρκεί να έχετε πρόσβαση στο Internet. Με την επίτευξη της απομακρυσμένης ασφαλούς σύνδεσης με το ΔΙΠΑΕ θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες ιδιωτικές υπηρεσίες του Ιδρύματος, όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά περιοδικά και άρθρα της Βιβλιοθήκης.
Για την χρήση της υπηρεσίας, θα πρέπει απαραιτήτως να διαθέτετε ενεργό ιδρυματικό λογαριασμό (URegister) στο ΔΙΠΑΕ.
Η λήψη του απαιτούμενου λογισμικού (OpenVPN Connect) και του απαραίτητου προφίλ ρυθμίσεων γίνεται μέσω της σελίδας:
Προσωπικά Ψηφιακά Πιστοποιητικά HARICA
Για την έκδοση ψηφιακή υπογραφής μέσω της Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:
- Οδηγίες έκδοσης εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (μόνο για μέλη ΔΕΠ και μόνιμο προσωπικό του ΔΙΠΑΕ) μέσω του cm.harica.gr
- Οδηγίες υπογραφής εγγράφων με την χρήση εξ αποστάσεως υπογραφής
- Οδηγίες έκδοσης προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής (παλαιού τύπου Β) μέσω cm.harica.gr
- Οδηγίες χρήσης του Adobe Reader για την προσθήκη εγκεκριμένης ψηφιακής υπογραφής σε αρχεία pdf
Πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Zoom
Λογισμικό ελέγχου λογοκλοπής Turnitin
To Turnitin είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή/εργαλείο ανίχνευσης πιθανής λογοκλοπής που δεν απαιτεί καμία εγκατάσταση. Αντιπαραβάλλει τα κείμενα των εργασιών και άρθρων με κείμενα από το διαδίκτυο, με δημοσιευμένες εργασίες (όπως άρθρα περιοδικών και βιβλίων), με τις εργασίες που έχουν κατατεθεί στο Turnitin από άλλους φοιτητές και με τις εργασίες που υπάρχουν στα ιδρυματικά αποθετήρια και ανιχνεύει πιθανή λογοκλοπή και σε μεταφρασμένο κείμενο. Το χρησιμοποιούν πάνω από 30 εκ. φοιτητές σε 15.000 ιδρύματα από 140 διαφορετικές χώρες.
Πλέον στο Turnitin έχει ενεργοποιηθεί η δυνατότητα ανίχνευσης γραφής AI (Artifician Intelligence/γραφή τεχνικής νοημοσύνης). Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα ανίχνευσης λογοκλοπής κειμένου που έχει γραφεί από εργαλεία AI όπως το chatGPT.
Το ΔΙΠΑΕ έχει εξασφαλίσει συνδρομή στο προϊόν “Turnitin Feedback Studio”, στο οποίο ειδικότερα συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες δυνατότητες/λειτουργίες:
- Feedback Studio που επιτρέπει τη βαθμολόγηση και σχολιασμό των εργασιών από τους διδάσκοντες μέσα στο περιβάλλον της πλατφόρμας turnitin
- Draft Coach που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους φοιτητές να βελτιώσουν την ποιότητα των εργασιών τους πριν τις υποβάλουν. Το εργαλείο αυτό ενσωματώνεται στο Microsoft Word μέσω του Office 365 και παρέχει στους φοιτητές τη δυνατότητα να ελέγχουν τα προσχέδια των εργασιών τους για πιθανά θέματα όπως λογοκλοπή, σωστή αναφορά πηγών και άλλες ακαδημαϊκές παραβιάσεις.
Η χρήση του προϊόντος απευθύνεται στα μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος, για τον έλεγχο των εργασιών που κατατίθενται από τους φοιτητές τους στο πλαίσιο εργασιών μαθημάτων, ασκήσεων ή εκπόνησης διατριβών, ως προς την αυθεντικότητά τους (originality check) και το ενδεχόμενο λογοκλοπής (plagiarism).
Η πρόσβαση στις λειτουργίες του turnitin για τους διδάσκοντες γίνεται με 2 τρόπους:
Α) μέσα από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης e-learning, για την οποία έχει υλοποιηθεί ολοκλήρωση με το turnitin, όπου ο κάθε διδάσκων έχει τις σχετικές λειτουργίες διαθέσιμες στα μαθήματα που έχει οριστεί ότι διδάσκει (η διασύνδεση γίνεται μέσω των ιδρυματικών λογαριασμών των διδασκόντων), και
Β) μέσω δημιουργίας προσωπικού λογαριασμού στην web πλατφόρμα του turnitin η οποία είναι προσπελάσιμη διαδικτυακά (web based access).
Για την απόκτηση του προαναφερθέντος προσωπικού λογαριασμού θα πρέπει το μέλος ΔΕΠ που επιθυμεί να αποκτήσει πρόσβαση και να κάνει χρήση του λογισμικού να στείλει ένα e-mail από τον ιδρυματικό του λογαριασμό, με θέμα «Εγγραφή στο Turnitin», στο Τμήμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Σερρών στη διεύθυνση nocserres@ihu.gr, προκειμένου να του κοινοποιήσει τις σχετικές πληροφορίες και να προβεί στη διαδικασία προ-εγγραφής.
Ειδικά για τους φοιτητές αλλά και όποιον διαθέτει ιδρυματικό λογαριασμό στο ΔΙΠΑΕ, δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και χρήσης της υπηρεσίας Draft Coach που τους επιτρέπει να ελέγχουν τις εργασίες τους ως προς το ενδεχόμενο λογοκλοπής καθώς και να προβαίνουν σε έλεγχο αναφορών και γραμματικής (για την Αγγλική γλώσσα), μέσω της πλατφόρμας Microsoft Office 365.
Οδηγίες χρήσης:
- Turnitin Λογισμικό ελέγχου λογοκλοπής
- TurnItIn Draft Coach™: Similarity Check, Citations Check, and Grammar Guide (online Office 365 only).
Υπηρεσία Διάθεσης Δωρεάν Λογισμικού Microsoft
Το Microsoft Azure Dev Tools for Teaching παρέχει στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας δωρεάν λογισμικό της εταιρείας Microsoft. Προσφέρεται το μεγαλύτερο μέρος του λογισμικού της Microsoft αλλά δεν περιλαμβάνεται το Office (περιλαμβάνεται μόνον η MS Access). Το λογισμικό που διατίθεται προορίζεται αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και απαγορεύεται ρητά η εγκατάσταση του σε υπολογιστές διοικητικής χρήσης και γενικότερα σε υπολογιστές υποδομής του πανεπιστημίου.
Πρόσβαση και δικαίωμα στην υπηρεσία έχουν τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΔιΠαΕ υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ιδρυματικό email Microsoft 365.
Προϋποθέσεις
Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία θα πρέπει:
- Να είστε φοιτητής ή μέλος ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ/ΔΠ του ΔΙΠΑΕ.
- Να διαθέτετε ιδρυματικό email Microsoft Office 365
Οδηγίες εισόδου
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνία
Διεύθυνση: Τέρμα Μαγνησίας, 62124 Σέρρες
Τηλέφωνο: 23210-49144
E-mail: itserres@cm.ihu.gr
Ώρες Επικοινωνίας: 7:30 – 15:30