Διαδικτυακή ενημέρωση του ακαδημαϊκού προσωπικού του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος για τον Αυτισμό
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (2023) ο αυτισμός απαντάται στο γενικό πληθυσμό με συχνότητα περίπου 1% καθιστώντας ιδιαίτερα πιθανό για το διδακτικό προσωπικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να κληθεί να διδάξει φοιτητές/τριες με αυτισμό. Επίσης ο αυτισμός εντάχθηκε πρόσφατα (ΦΕΚ Β 6069/28-11-2022) στον πίνακα των παθήσεων για εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία (σε ποσοστό 5%) με αποτέλεσμα να υπάρχει συχνότερη παρουσία αυτιστικών ατόμων στα πανεπιστήμια.
Για τους παραπάνω λόγους το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης ΔΙΠΑΕ (ΚΕΔΙΜΑ) διοργανώνει διαδικτυακή ενημέρωση για όλα τα μέλη του διδακτικού προσωπικού την Τρίτη 19/11 και ώρα 14:30. Η ενημέρωση θα γίνει από την κ. Λίλα Κοσσυβάκη.
Η Λίλα Κοσσυβάκη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Πριν αναλάβει τα καθήκοντά της (Οκτώβριος 2023) εργάστηκε επί σειρά ετών ως μόνιμο μέλος ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο (Ιούλιος 2015-Ιούλιος 2022: Επίκουρη Καθηγήτρια και Αύγουστος 2022-Σεπτέμβριος 2023: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια) όπου επίσης διετέλεσε μεταπτυχιακή, διδακτορική, μεταδιδακτορική φοιτήτρια και ειδικό διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε διεθνή ερευνητικά περιοδικά, μία ερευνητική μονογραφία (η οποία έχει μεταφραστεί στα αραβικά), κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, ερευνητικές αναφορές, υλικό για εκπαιδευτικούς και θεραπευτές και έχει επιμεληθεί την συγγραφή ενός συλλογικού τόμου. Έχει παρουσιάσει την δουλειά της σε επιστημονικά συνέδρια και επιμορφωτικά σεμινάρια σε διάφορες χώρες σε Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική και Ασία. Έχει εργαστεί σε σχολεία και δομές ειδικής αγωγής σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ελλάδα. Είναι επί τιμή ανώτερη ερευνήτρια (Honorary Senior Research Fellow) στο Πανεπιστήμιο του Birmingham. (https://ecec.ihu.gr/kossyvaki/)
Η ενημέρωση περιλαμβάνει 2 μέρη: στο πρώτο θα αναπτυχθούν οι βασικές δυσκολίες των αυτιστικών ατόμων και θεωρίες που εξηγούν τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς τους ενώ στο δεύτερο θα δοθεί η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναφέρουν εν συντομία κάποιες περιπτώσεις φοιτητών/τριών με τους οποίους δουλεύουν προκειμένου να προταθούν παιδαγωγικές στρατηγικές για την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση και συμπερίληψη των αυτιστικών φοιτητών/τριών μας.
Η ενημέρωση θα πραγματοποιηθεί στον παρακάτω σύνδεσμο zoom: https://zoom.us/j/95390529923