Η Βιβλιοθήκη

Η Ακαδημαϊκή Βιβλιοθήκη των Σερρών στεγάζεται από το 2000 σε κτίριο συνολικού εμβαδού 2.500 m2, και άρχισε να λειτουργεί ως Δανειστική Βιβλιοθήκη από το 1985.

Πρωταρχικός σκοπός της, είναι η ενίσχυση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, και ερευνητικών δραστηριοτήτων του Πανεπιστημίου που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών, μέσω της διάθεσης τεκμηριωμένης πληροφορίας σε κάθε είδους μορφή (έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές, νόμιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες δικτύου κ.λπ.) με παράλληλη ενημέρωση και καθοδήγηση των χρηστών της για την καλύτερη χρήση των υπηρεσιών της. Σκοπός της είναι λοιπόν, εκτός από τις ανάγκες όλων των Φοιτητών/τριών και των Μελών του Διδακτικού και Διοικητικού Προσωπικού, να καλύπτει και τις ανάγκες των Ερευνητών/τριών, του «Εκπαιδευτικού Κόσμου» αλλά και της Κοινότητας γενικότερα και να συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στην πολιτιστική και πνευματική αναβάθμιση του Νομού Σερρών.

Είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), που συστάθηκε με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών υποστήριξης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου των μελών του. Συνεργάζεται με άλλες Βιβλιοθήκες, οργανισμούς και διάφορους φορείς, ώστε να προσφέρει στα μέλη της ολοκληρωμένη θεματική κάλυψη, μέσω δανεισμού, διαδανεισμού ή κοινής αγοράς ηλεκτρονικών πόρων.

Η Βιβλιοθήκη των Σερρών (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) τηρεί τις δεσμεύσεις και την Πολιτική του Ιδρύματος για την Ιδιωτικότητα και την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, η οποία εναρμονίζεται με τον Γενικό Κανονισμό της Ε.Ε. και την κείμενη νομοθεσία.

Ώρες Λειτουργίας

Οι ώρες λειτουργίας της Βιβλιοθήκης των Σερρών είναι:

Δευτέρα έως Πέμπτη 08.30 – 17.00 και Παρασκευή 08.30 – 15.00

Επισημαίνεται ότι η παροχή των προσφερόμενων υπηρεσιών της σταματά, εκτός εκτάκτων αναγκών, περίπου 15 λεπτά πριν από τη λήξη του ωραρίου, προκειμένου το προσωπικό της Βιβλιοθήκης να πραγματοποιήσει όλες τις διαδικασίες τερματισμού της λειτουργίας των μηχανημάτων και ασφάλισης του κτιρίου της.

Δανεισμός

Δικαίωμα δανεισμού έχουν όλοι οι εγγεγραμμένοι/ες χρήστες/τριες της Βιβλιοθήκης Σερρών, που είναι κάτοχοι Κάρτας Μέλους, η οποία είναι αυστηρά προσωπική και εκδίδεται από τη Βιβλιοθήκη ύστερα από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου/ης. Δεν επιτρέπεται η χρήση της Κάρτας δια αντιπροσώπου.

Χρήστες των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης Σερρών

Τους χώρους του αναγνωστηρίου έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο επιθυμεί να επισκεφθεί και να μελετήσει εντός της Βιβλιοθήκης.

Τις συλλογές και τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν:

  • Τα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του ΔΙ.ΠΑ.Ε.
  • Οι προπτυχιακοί/ές και μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με ενεργή Κάρτα Μέλους
  • Οι Υποψήφιοι/ες Διδάκτορες/ισσες του ΔΙ.ΠΑ.Ε.
  • Το προσωπικό του πανεπιστημίου, συμπεριλαμβανομένου του διοικητικού προσωπικού καθώς και των συνεργαζόμενων ερευνητών/τριων και διδασκόντων με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου.
  • Επισκέπτες καθηγητές/τριες καθώς και φοιτητές/τριες από προγράμματα ανταλλαγής.
  • Εξωτερικοί/ές χρήστες/τριες, δηλαδή οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το υλικό ή τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης για ερευνητικές ανάγκες, με την προϋπόθεση ότι είναι μόνιμος κάτοικος του Νομού Σερρών και ακολουθεί τους κανόνες λειτουργίας που ισχύουν στην Ενιαία Κεντρική Βιβλιοθήκη και στις υπόλοιπες Βιβλιοθήκες του Ιδρύματος.
  • Όλα τα μέλη, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών χρηστών, είναι υποχρεωμένα να δηλώνουν ότι έχουν λάβει γνώση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ως απόδειξη ότι τον αποδέχονται.
  • Συγκεκριμένες υπηρεσίες, χρησιμοποιούνται μόνο από εγγεγραμμένους/ες ενεργούς/ές χρήστες/τριες.
  • Η Βιβλιοθήκη λαμβάνει κάθε δυνατή μέριμνα για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε όλο το υλικό και τις υποδομές, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη συμμετοχή τους σε όλο το εύρος των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων της.

Υποχρεώσεις χρηστών της Βιβλιοθήκης Σερρών

Οι χρήστες/στριες της Βιβλιοθήκης πρέπει:

  • να φέρονται με ευγένεια στο προσωπικό, να επιδεικνύουν διάθεση συνεργασίας και να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις του.
  • να σέβονται τον χώρο της και τους άλλους χρήστες, οι οποίοι έχουν ανάγκη από ένα περιβάλλον που να διευκολύνει τη μελέτη και την εργασία. Οι χρήστες θα πρέπει να αποφεύγουν την άσκοπη χρήση των υποδομών της Βιβλιοθήκης, που μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στη λειτουργία της και στους υπόλοιπους χρήστες.
  • να χρησιμοποιούν προσεκτικά και υπεύθυνα το υλικό και τον εξοπλισμό της. Οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια υλικού θα πρέπει να αποκαθίσταται ή να αποζημιώνεται από τον χρήστη που την προκάλεσε.

Δεν επιτρέπεται η εισαγωγή και η κατανάλωση τροφίμων ή ροφημάτων στους καθορισμένους χώρους κοινού της Βιβλιοθήκης.

Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους της Βιβλιοθήκης.

Οι χρήστες/στριες είναι υποχρεωμένοι/ες να σέβονται την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στην προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων (copyright) και των δικαιωμάτων χρήσης. Η Βιβλιοθήκη δεν ευθύνεται για πράξεις αναπαραγωγής του έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού της που πραγματοποιούν οι χρήστες.

Μέλη ΔΕΠ που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης, καθώς επίσης και οι ομότιμοι/ες καθηγητές/τριες διατηρούν, τιμής ένεκεν και εφόσον το επιθυμούν, όλα τα προνόμια- υποχρεώσεις δανεισμού και τη σχετική Κάρτα Μέλους και διατηρούνται ενεργά τα στοιχεία τους στο Μητρώο της Βιβλιοθήκης. Τα μέλη αυτά πριν την επικείμενη αποχώρησή τους από το Πανεπιστήμιο οφείλουν να επιστρέψουν τα βιβλία και το λοιπό υλικό που έχουν δανειστεί.

Μέλη ΔΕΠ ή συμβασιούχοι διδάσκοντες/ουσες που αποχωρούν, παραιτούνται ή λήγει η σύμβασή τους χωρίς να συνταξιοδοτηθούν, οφείλουν να επιστρέψουν πριν την αποχώρησή τους τα βιβλία και το λοιπό υλικό που έχουν δανεισθεί.

Όταν κάποιο μέλος από το υπόλοιπο προσωπικό του ΔΙ.ΠΑ.Ε. αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης, διατηρεί ομοίως όλα τα προνόμια-υποχρεώσεις δανεισμού και την Κάρτα Μέλους, εφόσον το επιθυμεί. Όταν, όμως, αποχωρεί λόγω παραίτησης, μετάταξης σε άλλο φορέα ή λήξης της σύμβασής του, χάνει τα δικαιώματα δανεισμού που είχε ως μέλος του προσωπικού του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενός μέλους με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Ενιαίας Κεντρικής Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης (ΒΙΚΕΠ) του ΔΙ.ΠΑ.Ε. ή στην περίπτωση απρεπούς συμπεριφοράς του προς το προσωπικό, η ΒΙΚΕΠ μπορεί να προβεί σε συστάσεις ή να επιβάλλει προσωρινή ή μόνιμη στέρηση δικαιώματος δανεισμού.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόπειρα κλοπής ή κλοπή υλικού, αναστέλλεται άμεσα η ιδιότητα του μέλους και το θέμα κοινοποιείται στη Συνέλευση του Τμήματός του. Αν το μέλος δεν ανήκει στην ακαδημαϊκή κοινότητα, ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.

Η Βιβλιοθήκη δε φέρει καμία ευθύνη για την απώλεια ή την κλοπή ή τη ζημιά προσωπικών αντικειμένων των χρηστών.

Η χρήση των Η/Υ γίνεται αποκλειστικά για έρευνα και διδακτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η χρήση τους με τρόπο που προσβάλλει τα ήθη.

Χρονικό διάστημα δανεισμού

Το χρονικό διάστημα δανεισμού ποικίλει ανάλογα με τις κατηγορίες των χρηστών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου και τους ειδικότερους κανόνες, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ενιαίας Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Ειδικότερα:

Κατηγορία χρηστών Μέγιστος αριθμός τεκμηρίων Βιβλιοθήκη Σερρών
Κύρια Συλλογή

ΗΜΕΡΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Συγγράμματα Ευδόξου

ΗΜΕΡΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Μέλη ΔΕΠ

ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ

15 30 30
Συμβασιούχοι διδάσκοντες 10 30 30
Υποψήφιοι Διδάκτορες 10 30 30
Μεταπτυχιακοί Φοιτητές 5 15 30
Προπτυχιακοί Φοιτητές 5 15 30
Προσωπικό Ιδρύματος 5 15 15
Εξωτερικοί/ές χρήστες/τριες 2-5 15 15
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί 3 15 15

Επιστροφή υλικού – Απώλεια υλικού

Οι χρήστες/τριες οφείλουν να επιστρέψουν τα δανειζόμενα τεκμήρια εμπρόθεσμα, σύμφωνα με τα χρονικά όρια της διάρκειας δανεισμού τους και στην κατάσταση που τα δανείστηκαν. Απαγορεύονται οι σημειώσεις, οι υπογραμμίσεις και γενικά κάθε αλλοίωση του υλικού.

Η έγκαιρη επιστροφή του υλικού δανεισμού είναι αποκλειστική ευθύνη των μελών της Βιβλιοθήκης.

Σε περίπτωση καθυστερημένης επιστροφής βιβλίου, δε μπορεί να γίνει ανανέωση δανεισμού.

Σε περίπτωση αλλοίωσης, καταστροφής ή απώλειας του τεκμηρίου, ο/η χρήστης υποχρεούται εντός τριάντα (30) ημερών να το αντικαταστήσει με δικά του/της έξοδα. Αν το τεκμήριο δεν είναι διαθέσιμο στο εμπόριο, η αντικατάστασή του μπορεί να γίνει με άλλο της ίδιας τρέχουσας αξίας και αντιστοίχου θέματος.

Διαδανεισμός βιβλίων και επιστημονικών άρθρων

Διαδανεισμός είναι η υπηρεσία της βιβλιοθήκης, η οποία αναλαμβάνει για λογαριασμό των ενδιαφερομένων μελών της, τον δανεισμό βιβλίων ή άρθρων που δεν διαθέτει η ίδια στις συλλογές της, από άλλες συνεργαζόμενες βιβλιοθήκες της Ελλάδας.

Ως «Διαδανεισμός» ορίζεται η υπηρεσία, η οποία καλύπτει τις πληροφοριακές και εκπαιδευτικές ανάγκες των χρηστών της Βιβλιοθήκης με τεκμήρια που δε διαθέτει στις συλλογές της, και είναι απαραίτητα για διδακτικούς ή ερευνητικούς σκοπούς, αλλά εντάσσονται στις συλλογές άλλων συνεργαζόμενων Βιβλιοθηκών.

Δικαίωμα διαδανεισμού

Δικαίωμα αιτήματος διαδανεισμού έχουν όλα τα μέλη της Βιβλιοθήκης Σερρών με ενεργή κάρτα μέλους. Σ’ αυτή την περίπτωση, υποβάλλουν αυτοπροσώπως το αίτημα διαδανεισμού, και προσκομίζουν συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη την έντυπη Αίτηση Διαδανεισμού, την οποία καταθέτουν στην Υπηρεσία Διαδανεισμού της Βιβλιοθήκης.

Υλικό που μπορεί να ζητηθεί

Η Βιβλιοθήκη των Σερρών αναλαμβάνει, για λογαριασμό των ενδιαφερόμενων χρηστών της, το δανεισμό βιβλίων και την παραγγελία επιστημονικών άρθρων από υλικό που δεν υπάρχει στη συλλογή της και το διαθέτουν άλλες συνεργαζόμενες βιβλιοθήκες της Ελλάδας. Στόχος της είναι μέσα από σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές, η άμεση και έγκυρη εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών των μελών της.

Τα Αιτήματα διαδανεισμού επιστημονικών άρθρων διεκπεραιώνονται (ως χρήστες και ως προμηθευτές) μέσω του Εθνικού Συλλογικού Καταλόγου Επιστημονικών Περιοδικών του Εθνικού Δικτύου Επιστημονικών και Τεχνολογικών Βιβλιοθηκών (Ε.Δ.Ε.Τ.Β.) που συντονίζει το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης, καλό θα είναι οι ενδιαφερόμενοι/ες να βεβαιώνονται ότι το άρθρο που αναζητούν δεν υπάρχει στη συλλογή περιοδικών της Βιβλιοθήκης μας ή στους καταλόγους των ηλεκτρονικών περιοδικών (e-Journals) του Heal-link , καθώς επίσης και για το κόστος του διαδανεισμού που θα επιβαρυνθούν να πληρώσουν κατά την παραλαβή του άρθρου.

Τα Αιτήματα διαδανεισμού βιβλίων διεκπεραιώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διαδανεισμού «Ίρις», του Δικτύου Διαδανεισμού Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών του (Σ.Ε.Α.Β.) μέλος του οποίου είναι και η Βιβλιοθήκη.

Πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης, ο/η ενδιαφερόμενος/η θα πρέπει να:

  • ελέγξει προσεκτικά στον Αυτοματοποιημένο Κατάλογο της Βιβλιοθήκης (OPAC) εάν υπάρχει ήδη στη συλλογή της Βιβλιοθήκης Σερρών το υλικό που επιθυμεί,
  • να ενημερωθεί για το κόστος του διαδανεισμού που θα επιβαρυνθεί να πληρώσει κατά την παραλαβή και επιστροφή των βιβλίων.

Για κάθε τεκμήριο δημιουργείται ξεχωριστό αίτημα διαδανεισμού.

Υποχρεώσεις χρηστών

Τεκμήριο που καθίσταται αντικείμενο διαδανεισμού, υπόκειται στους περιορισμούς των κανόνων και των όρων που θέτει η δανείζουσα Βιβλιοθήκη.

Τα μέλη οφείλουν να γνωρίζουν τους όρους χρήσης της υπηρεσίας, να καλύπτουν το κόστος της και να τηρούν τους κανόνες περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων. Το υλικό πρέπει να επιστρέφεται εμπρόθεσμα και στην κατάσταση που παραλήφθηκε στο προσωπικό της υπηρεσίας τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της.

Οφείλουν επίσης να χρησιμοποιούν το υλικό για εκπαιδευτικούς σκοπούς και σύμφωνα με τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων (Ν. 2121/1993, Ν. 2819/1999, Ν.3049/2002 και Ν.3057/2002).

Χρεώσεις υπηρεσίας

Η χρηματική επιβάρυνση για τα έξοδα παραλαβής και επιστροφής των τεκμηρίων βαρύνει αποκλειστικά τους χρήστες.

Η χρέωση της υπηρεσίας για τα επιστημονικά άρθρα είναι ανάλογη του αριθμού των σελίδων και καθορίζεται βάσει του τιμολογίου του Εθνικού Δικτύου Επιστημονικών και Τεχνολογικών Βιβλιοθηκών (Ε.Δ.Ε.Τ.Β.) του ΕΚΤ, ενώ για τη διακίνηση των βιβλίων εξαρτάται από το βάρος και τις χρεώσεις της εκάστοτε εταιρείας ταχυμεταφορών (courier).

Η εξόφληση της χρέωσης γίνεται με την παραλαβή του υλικού.

Υπηρεσία «Εύδοξος»

Η Βιβλιοθήκη των Σερρών παραγγέλνει, μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Διαχείρισης συγγραμμάτων και λοιπών βοηθημάτων «Εύδοξος», τους νέους τίτλους βιβλίων που επιλέχθηκαν από το διδακτικό προσωπικό, στο πλαίσιο διδασκαλίας των εκάστοτε μαθημάτων, προκειμένου να υποστηρίξουν τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Τμημάτων που λειτουργούν στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. στις Σέρρες. Ταυτόχρονα, και με βάση το διαθέσιμο κονδύλιο της Υπηρεσίας του Ευδόξου προς τις Βιβλιοθήκες του ΔΙ.ΠΑ.Ε., εμπλουτίζεται η συλλογή της Βιβλιοθήκης και με επιπλέον τίτλους που διατίθενται από τη Βάση Συγγραμμάτων του Ευδόξου.

Παράλληλα, στον πρώτο όροφο της Βιβλιοθήκης, μπορούν να πραγματοποιηθούν από τους φοιτητές/τριες, επιστροφές βιβλίων του Ευδόξου που εκ παραδρομής τα παρέλαβαν.

Πληροφοριακός Γραμματισμός

Η Βιβλιοθήκη των Σερρών, με γνώμονα πάντοτε την υποστήριξη του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου του Ιδρύματος και την αυτοεξυπηρέτηση και την αυτονομία των χρηστών, διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα σε φυσικό ή ψηφιακό περιβάλλον.

Τα σεμινάρια αυτά πραγματοποιούνται από έμπειρους βιβλιοθηκονόμους ύστερα από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή της Σχολής ή του Τμήματος, είτε

α) στην αρχή κάθε νέου ακαδημαϊκού έτους για τους πρωτοετείς φοιτητές,

β) σε χρόνο που θα επιλεγεί στοχευμένα για τη διενέργεια σεμιναρίων σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές,

γ) για την παρουσίαση νέων υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης.

Νησίδα Η/Υ – Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο

Στο Αναγνωστήριο του ισογείου της Βιβλιοθήκης, είναι διαθέσιμοι στους χρήστες/τριες πέντε (5) ηλεκτρονικοί υπολογιστές για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό και επιστημονική έρευνα. Στον ίδιο χώρο διατίθενται επιπλέον, έξι (6) υπολογιστές με υποστηρικτικές τεχνολογίες για άτομα με μαθησιακά, κινητικά και προβλήματα όρασης, που η Βιβλιοθήκη προμηθεύτηκε μέσω της Μονάδας Προσβασιμότητας (ΜοΠρο) της δομής ΣΤΗΡΙΖΩ του ΔΙ.ΠΑ.Ε., με στόχο την υποστήριξη των φοιτητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΑ) για την ισότιμη συμμετοχή τους στη φοιτητική ζωή και την ακαδημαϊκή διαδικασία, μέσω της παροχής ευρύτερων δυνατοτήτων πρόσβασής τους σε αυτή.

Στον πρώτο όροφο που αναπτύσσεται η Δανειστική Συλλογή, υπάρχουν τρεις (3) υπολογιστές για αναζήτηση στον online αυτοματοποιημένο κατάλογό της (OPAC).

Ηλεκτρονικό αναγνωστήριο υποστηρικτικών τεχνολογιών

Εκτυπωτής Braille

Online Κατάλογος Βιβλιοθήκης

Μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου (OPAC-Online Public Access Catalog) μπορεί να γίνει αναζήτηση στη συλλογή της Βιβλιοθήκης η οποία περιλαμβάνει περίπου 60.500 τίτλους βιβλίων και εμπλουτίζεται συνεχώς. Η αναζήτηση μπορεί να πραγματοποιηθεί με οποιοδήποτε από τα παρακάτω στοιχεία ή με συνδυασμό αυτών: Λέξεις κλειδιά, Τίτλο του τεκμηρίου, Τίτλο περιοδικού, Συγγραφέα, Θέμα, αριθμό ISBN, κ.ά.

Η Βιβλιοθήκη ανήκει στο συνεργατικό σχήμα Βιβλιοθηκών με κοινό κατάλογο, μέσω του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ).

Ιδρυματικό Αποθετήριο

Το Ιδρυματικό Αποθετήριο (ΙΑ) Ανοικτής Πρόσβασης είναι η υποδομή του ΔΙ.ΠΑ.Ε. για τη συγκέντρωση, οργάνωση, διαχείριση, διατήρηση και προβολή της πνευματικής παραγωγής του ιδρύματος.

Σκοπός του είναι να διαφυλάσσει και να κάνει προσιτό όλο το πνευματικό και ερευνητικό έργο του Πανεπιστημίου, συμβάλλοντας: α) στη διάδοση της γνώσης, β) στην αύξηση της προβολής και τη γνωστοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων που παράγονται στο ίδρυμα, γ) στη συλλογή σε ένα κεντρικό σημείο και στη μακροχρόνια διατήρηση των παραγόμενων ψηφιακών αποτελεσμάτων, δ) στην ποσοτικοποίηση των ερευνητικών και ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων, ε) στη συλλογή της τρέχουσας έρευνας που πραγματοποιείται, στ) στη συνεργασία μεταξύ ερευνητών διαφορετικών Ιδρυμάτων καθώς και την διεπιστημονική έρευνα, ζ) στη συγκέντρωση και παροχή στους φοιτητές εκπαιδευτικού υλικού, η) στην υποστήριξη των φοιτητών, παρέχοντας πρόσβαση σε παλαιότερες πτυχιακές, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικές διατριβές, θ) στη διάσωση και διατήρηση του περιεχομένου παλαιών και σπάνιων τεκμηρίων.

Τα τεκμήρια που κατατίθενται, είναι απαραίτητο να έχουν παραχθεί από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και να έχουν επιστημονικό, ερευνητικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο ή να είναι τεκμήρια πολιτιστικής κληρονομιάς, που έχουν κατατεθεί στη Βιβλιοθήκη για διατήρηση και διάδοση. Η επίσημη γλώσσα των μεταδεδομένων και της περιγραφής των τεκμηρίων του ΙΑ είναι η ελληνική ή η αγγλική.

Τα τεκμήρια προς κατάθεση μπορεί να είναι: α) πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες, β) διδακτορικές διατριβές, γ) άρθρα δημοσιευμένα ή υπό δημοσίευση σε ελληνικά ή ξενόγλωσσα περιοδικά, δ) εισηγήσεις συνεδρίων, ε) αδημοσίευτες έρευνες, στ) αποτελέσματα ερευνητικών προγραμμάτων, ζ) ηλεκτρονικά περιοδικά που εκδίδονται με ευθύνη μελών του ΔΙ.ΠΑ.Ε., η) κεφάλαια βιβλίων ή βιβλία, θ) σύνολα δεδομένων, ι) τεχνικές αναφορές-πατέντες, ια) τεκμήρια ήχου και εικόνας, ιβ) ψηφιοποιημένα τεκμήρια από τις συλλογές της Βιβλιοθήκης.

Όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες του ΔΙ.ΠΑ.Ε., πριν την ορκωμοσία τους, οφείλουν να καταθέτουν τη διδακτορική εργασία τους σε ηλεκτρονική μορφή στο Ιδρυματικό Αποθετήριο, καθώς αντίστοιχα και όλοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τη διπλωματική τους εργασία.

Στο ΙΑ κατατίθενται επίσης πτυχιακές εργασίες προπτυχιακών φοιτητών, προτεινόμενες από τον επιβλέποντα καθηγητή.

Επισημαίνεται ότι τα τεκμήρια που κατατίθενται είναι απαραίτητο να συνοδεύονται από τη σχετική δήλωση έγκρισης ηλεκτρονικής δημοσίευσής τους.

Η Βιβλιοθήκη δε φέρει καμία ευθύνη, άμεση ή έμμεση, για το περιεχόμενο των τεκμηρίων που κατατίθενται, για την εκκαθάριση των πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου των τεκμηρίων και για ζητήματα προσβολής πνευματικών δικαιωμάτων τρίτων.

Τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των τεκμηρίων που κατατίθενται στο ΙΑ του ΔΙ.ΠΑ.Ε., ανήκουν στον/στους συγγραφείς ή σε τρίτα πρόσωπα (αν έχουν παραχωρηθεί από τον συγγραφέα).

Ηλεκτρονικές Πηγές

Ηλεκτρονικά περιοδικά, Βιβλία και βάσεις δεδομένων HEAL-Link

Η Βιβλιοθήκη όπως και όλες οι Βιβλιοθήκες του ΔΙ.ΠΑ.Ε., είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ) HEAL-Link και δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο πλήρες κείμενο 14.800 τίτλων ηλεκτρονικών περιοδικών, 201.000 ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) και 13 βάσεων δεδομένων, από 24 εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού.

Η πρόσβαση πραγματοποιείται μέσω της διαδικτυακής πύλης HEAL-Link, κι έχουν δικαίωμα σε αυτή τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΔΙ.ΠΑ.Ε., δηλαδή μέλη ΔΕΠ, φοιτητές/τριες και προσωπικό. Μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από τον χώρο της Βιβλιοθήκης, είτε με χρήση ασφαλούς απομακρυσμένης σύνδεσης στο δίκτυο δεδομένων του Πανεπιστημίου, μέσω του εικονικού ιδιωτικού δικτύου Open VPN (https://uvpn.ihu.gr/) από το σπίτι τους.

 

Πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πηγές της βιβλιοθήκης

Τρόποι σύνδεσης

Η πρόσβαση στις συνδρομητικές πηγές επιτρέπεται σε όλα τα μέλη του Πανεπιστημίου και παρέχεται ελεύθερα εντός των εγκαταστάσεων της πανεπιστημιούπολης Σερρών

  • από σταθερό υπολογιστή (π.χ. της βιβλιοθήκης) συνδεδεμένο στο πανεπιστημιακό δίκτυο ή
  • από φορητό υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο συνδεδεμένο απαραίτητα στο ασύρματο δίκτυο του Πανεπιστημίου.

Για απομακρυσμένη πρόσβαση (εκτός Πανεπιστημίου) όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας μπορούν να συνδεθούν είτε:

Η αναζήτηση και πρόσβαση στις συνδρομές του Συνδέσμου μπορεί να γίνει ανά:

  • τίτλο (αλφαβητικός κατάλογος)
  • θεματικές κατηγορίες και υποκατηγορίες
  • εκδότη/διαθέτη (με τους οποίους έχει συμφωνίες ο HEAL-Link)

Ο έλεγχος πρόσβασης γίνεται με αναγνώριση ΙΡ διευθύνσεων απευθείας από τους εκδότες.

Επισημαίνεται ότι όταν η σύνδεση γίνεται από Η/Υ που βρίσκεται εντός της Πανεπιστημιούπολης, η αναγνώριση της διεύθυνση IP γίνεται αυτόματα και η πρόσβαση στο πλήρες κείμενο των περιοδικών είναι άμεση. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η σύνδεση από Η/Υ που βρίσκεται εκτός Πανεπιστημιούπολης, είναι απαραίτητη η σύνδεση με Εικονικό Δίκτυο μέσω VPN που παρέχεται από το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου του ΔΙ.ΠΑ.Ε. (https://www.ihu.gr/it-serres#Πρόσβασηεικονικούδικτύουμέσωvpn).

Ηλεκτρονικά Βιβλία

Η πρόσβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας EbookCentral.

Μέσα στο έτος 2024, η συλλογή των Βιβλιοθηκών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. εμπλουτίστηκε με 15.000 νέους τίτλους ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) Ανοικτής Πρόσβασης (Open Access Complete) και είναι διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες της πλατφόρμας Ebook Central, για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Οι νέοι αυτοί τίτλοι ηλεκτρονικών βιβλίων ανοικτής πρόσβασης είναι από 80 και πλέον εκδότες διεθνούς αναγνώρισης, όπως Taylor & Francis, De Gruyter, Springer, Manchester University Press, John Benjamins, World Scientific Publishing, Palgrave Macmillan, University of California Press κ.ά. και διατίθενται σε περισσότερες από 15 γλώσσες, καλύπτοντας πολλά επιστημονικά πεδία, όπως ιστορία, κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες, τεχνολογία, οικονομία, νομική, φιλοσοφία, εκπαίδευση, ιατρική, ψυχολογία κ.ά. Οι τίτλοι ανανεώνονται σε μηνιαία βάση και την επιμέλεια έχει η εταιρεία ProQuest.

Η υπηρεσία προσφέρει μία σειρά χαρακτηριστικών, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν με τους παρακάτω τρόπους, με την προϋπόθεση ότι η πρόσβαση σε αυτήν γίνεται είτε απομακρυσμένα μέσω VPN, είτε εντός των εγκαταστάσεων των πανεπιστημιουπόλεων του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Μόλις οι χρήστες εισέλθουν στην υπηρεσία EbookCentral ελέγχουν πάντα το είδος της άδειας χρήσης του κάθε ηλεκτρονικού βιβλίου πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Διαθέσιμες ενέργειες βάσει του τρόπου εισόδου στην πλατφόρμα Ebook Central:

Α. Πρόσβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία χωρίς επιπλέον εγγραφή στην υπηρεσία Ebook Central

  1. Διαθέσιμα βιβλιογραφικά δεδομένα και άδεια χρήσης κάθε ηλεκτρονικού βιβλίου.
  2. Ενεργοποίηση VPN.
  3. Είσοδος στην υπηρεσία εδώ.
  4. Διαθέσιμες ενέργειες:
  • Περιήγηση στους διαθέσιμους τίτλους και τα περιεχόμενά τους.
  • Αναζήτηση τίτλων και/ή περιεχομένων ηλεκτρονικών βιβλίων.
  • Ανάγνωση επιγραμμικά (readonline).
  • Διαμοιρασμός ηλεκτρονικού βιβλίου μέσω του συνδέσμου του (sharelink of e-book).
  • Δημιουργία και εξαγωγή αναφοράς ηλεκτρονικού βιβλίου μέσω επιλογής στυλ αναφορών (citation style).
  • Καταφόρτωση (download) μέρους ή κεφαλαίων του ηλεκτρονικού βιβλίου.
  1. Πρόσβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία με εγγραφή στην υπηρεσία Ebook Central

Απαιτείται δημιουργία τοπικού λογαριαμού (registration) στην υπηρεσία Ebook Central αποκλειστικά με το πανεπιστημιακό email (όνομα χρήστη) και κωδικό της επιλογής του κάθε χρήστη. Ο λογαριασμός αυτός ενεργοποιείται αφού εγκριθεί από τον διαχειριστή του συστήματος.

Διαθέσιμες ενέργειες:

1. Όλα τα παραπάνω (βλ. Α).
2. Καταφόρτωση (download) ολόκληρου του βιβλίου και δανεισμός του έως ένα έτος,

αναλόγως της άδειας χρήσης.

3. Δωρεάν καταφόρτωση και εγκατάσταση λογισμικού ανάγνωσης ηλεκτρονικών βιβλίων

(Adobe Digital Editions).

4. Δυνατότητα επιλογής συσκευής κατά την καταφόρτωση ηλεκτρονικού βιβλίου.
5. Δυνατότητα έκδοσης Adobe digital ID για ανάγνωση σε πολλαπλές συσκευές.
6. Δημιουργία σελιδοδεικτών σε επίπεδο σελίδας βιβλίου και/ή τμήματος κειμένου.
7. Δημιουργία σημειώσεων, σχολίων και υπογραμμίσεων εντός του κειμένου

του ηλεκτρονικού βιβλίου.

8. Δυνατότητα αντιγραφής και επικόλλησης τμήματος κειμένου του ηλεκτρονικού βιβλίου.
9. Τοποθέτηση ηλεκτρονικών βιβλίων στο ηλεκτρονικό ράφι για μετέπειτα διάβασμα.
10. Δημιουργία φακέλων εντός του ηλεκτρονικού ραφιού.
11. 1.       Συνοπτική και εκτενής προβολή σημειώσεων, σχολίων, υπογραμμίσεων και σελιδοδεικτών.

Άδεια χρήσης ηλεκτρονικών βιβλίων

Για όλες τα νέα διαθέσιμα ηλεκτρονικά βιβλία ανοιχτής πρόσβασης, παρέχεται ηλεκτρονική πρόσβαση σε απεριόριστο αριθμό ταυτόχρονων χρηστών.

Υπηρεσία Ebook Central: https://ebookcentral.proquest.com/lib/ihugr-ebooks/home.action

Επικοινωνία με τη Βιβλιοθήκη των Σερρών για τα ηλεκτρονικά βιβλία:

Σοφία Γρηγοριάδου, τηλ. 23210 49177, 49265, E-mail: sofialib(at)ihu.gr

Μάρθα Χριστοφορίδου 23210 49173, 49265, E-mail: marthalib(at)ihu.gr

Βάσεις Δεδομένων

Οι Ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων με πλήρη κείμενα, ήχους, εικόνες, ψηφιακές βιβλιογραφίες, είτε σε on-line σύνδεση είτε σε ψηφιακή μορφή, αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της συλλογής των Βιβλιοθηκών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Η Διεύθυνση Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του ΔΙ.ΠΑ.Ε. έχει ενεργοποιήσει τις συνδρομές από μια σειρά βάσεων δεδομένων για την περίοδο 2024-25, προκειμένου να διευκολύνει και να ενισχύσει το διδακτικό και ερευνητικό έργο της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Πιο συγκεκριμένα:

Στην ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημιακού Κέντρου Διεθνών Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΑΚΕΔΠΣ) επιλέγετε το COLLECTION tab και από το αναδυόμενο μενού κάνετε κλικ στο Electronic Databases. Από εκεί έχετε πρόσβαση σε όλες τις ενεργές συνδρομές των βάσεων δεδομένων και ανάλογα με τη βάση που σας ενδιαφέρει επιλέγετε το αντίστοιχο γράμμα. Για παράδειγμα εάν θέλετε να συνδεθείτε στη βάση “Web of Science” επιλέγετε το W.

Επιγραμματικά οι συνδρομές των βάσεων δεδομένων τις οποίες προμηθεύτηκε το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος κατόπιν ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού είναι οι ακόλουθες:

  • Detail Inspiration (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • ORBIS Europe (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • STATISTA (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • Web of Science (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • Refinitiv Workspace for students with Datastream (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • QUALEX (προμήθεια ΔΙ.ΠΑ.Ε.)
  • HeinOnline (προμήθεια μέσω συνεργατικού σχήματος ΣΕΑΒ – Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών)
  • JSTOR (προμήθεια μέσω συνεργατικού σχήματος ΣΕΑΒ – Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών)
  • Westlaw (προμήθεια μέσω συνεργατικού σχήματος ΣΕΑΒ – Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών)

Οι πληροφορίες πρόσβασης για κάθε βάση παρατίθενται δίπλα στο όνομα της βάσης, όπως επίσης υπάρχει και μία μικρή περιγραφή του περιεχομένου της κάθε βάσης.

Για επιπλέον πληροφορίες ή τυχόν προβλήματα πρόσβασης μπορείτε να επικοινωνείτε με email στο library@ihu.edu.gr ή τηλεφωνικά στο 2310 807560, 566.

Δράσεις της Βιβλιοθήκης

Εικονική Περιήγηση της Βιβλιοθήκης

Συχνές ερωτήσεις

Πώς μπορώ να γίνω μέλος της Βιβλιοθήκης;

Για να γίνει κάποιος μέλος της Βιβλιοθήκης των Σερρών και να έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες της, θα πρέπει να προσέλθει στον πρώτο όροφο που αναπτύσσεται η Δανειστική Συλλογή και να έχει μαζί του εάν είναι φοιτήτρια/φοιτητής την αστυνομική και την ακαδημαϊκή ταυτότητά της/του. Για το διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό αρκεί η αστυνομική ταυτότητα, ενώ οι συμβασιούχοι διδάσκοντες θα πρέπει να προσκομίσουν και αντίγραφο της σχετικής σύμβασής τους.

Η διαδικασία αυτή γίνεται μία φορά και ισχύει για τους φοιτητές μέχρι τη λήξη των σπουδών τους και για απεριόριστο χρόνο για τους εξωτερικούς χρήστες. Για τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας ισχύει για όσο διάστημα είναι μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Πόσα βιβλία μπορεί να δανειστεί ένα μέλος της Βιβλιοθήκης;

Κατηγορία χρηστών Μέγιστος αριθμός τεκμηρίων Βιβλιοθήκη Σερρών
Κύρια Συλλογή

ΗΜΕΡΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Συγγράμματα Ευδόξου

ΗΜΕΡΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Μέλη ΔΕΠ

ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ

15 30 30
Συμβασιούχοι διδάσκοντες 10 30 30
Υποψήφιοι Διδάκτορες 10 30 30
Μεταπτυχιακοί Φοιτητές 5 15 30
Προπτυχιακοί Φοιτητές 5 15 30
Προσωπικό Ιδρύματος 5 15 15
Εξωτερικοί χρήστες 2-5 15 15
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί 3 15 15

Πόσες ανανεώσεις είναι εφικτό να γίνουν;

Η ανανέωση δανεισμού ενός τεκμηρίου επιτρέπεται, εφόσον δεν έχει παρέλθει το χρονικό όριο επιστροφής του και δεν υπάρχει αίτημα κράτησής του. Οι ανανεώσεις είναι δεκαπενθήμερες (15) και μπορούν οι χρήστες της Βιβλιοθήκης να τις πραγματοποιήσουν είτε αυτοπροσώπως, είτε ηλεκτρονικά από τον προσωπικό τους λογαριασμό, είτε τηλεφωνικά, είτε με αποστολή email στη Βιβλιοθήκη. Ειδικότερα:

Κατηγορία χρηστών Βιβλιοθήκη Σερρών
Ανανεώσεις
Μέλη ΔΕΠ

ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ

3
Συμβασιούχοι διδάσκοντες 3
Υποψήφιοι Διδάκτορες 2
Μεταπτυχιακοί Φοιτητές 2
Προπτυχιακοί Φοιτητές 2
Προσωπικό Ιδρύματος 2
Εξωτερικοί χρήστες 2
Συνεργαζόμενοι Οργανισμοί

Πώς μπορώ να ανανεώσω τα βιβλία που έχω δανειστεί, από τον προσωπικό μου υπολογιστή;

Επιλέγετε το link «Online Κατάλογος της Βιβλιοθήκης». Όταν μπείτε στη σελίδα του καταλόγου της Βιβλιοθήκης, στην επάνω δεξιά πλευρά επιλέγετε «Είσοδο στο Λογαριασμό μου.

Στα πεδία, «Barcode» και «PIN», πληκτρολογείτε τον ΙΔΙΟ ΑΡΙΘΜΟ, δηλαδή τον αριθμό Barcode της Κάρτας Μέλους της Βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια πατάτε «Submit» και εμφανίζεται η δανειστική σας δραστηριότητα.

Για να κάνετε ανανέωση του βιβλίου ή των βιβλίων που έχετε δανειστεί, επιλέγετε το αντίστοιχο βιβλίο και πατάτε «Ανανέωση επιλεγμένων».

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Η ανανέωση πρέπει να γίνεται απαραίτητα ΠΡΙΝ λήξει η ημερομηνία επιστροφής ή το αργότερο δύο (2) ημέρες μετά, διότι μετά θα είστε εκπρόθεσμοι και το σύστημα δε θα σας επιτρέπει να πραγματοποιήσετε την ανανέωση.

Αν χάσω ή καταστρέψω τα βιβλία που δανείστηκα, τι γίνεται;

Σε περίπτωση αλλοίωσης, καταστροφής ή απώλειας του τεκμηρίου, ο χρήστης υποχρεούται εντός τριάντα (30) ημερών να το αντικαταστήσει με δικά του έξοδα. Αν το τεκμήριο δεν είναι διαθέσιμο στο εμπόριο, η αντικατάστασή του μπορεί να γίνει με άλλο της ίδιας τρέχουσας αξίας και αντιστοίχου θέματος.

Μπορώ να δανειστώ χωρίς να έχω μαζί μου την Κάρτα Μέλους της Βιβλιοθήκης;

Σε περίπτωση που δεν έχετε μαζί σας την Κάρτα Μέλους της Βιβλιοθήκης, μπορείτε να εξυπηρετηθείτε με την ακαδημαϊκή ή την αστυνομική σας ταυτότητα.

Μπορώ να δανειστώ χωρίς να ανήκω στην Πανεπιστημιούπολη ή μετά την αποφοίτησή μου;

Μπορείτε να δανείζεστε εφόσον εκδοθεί στο όνομά σας κάρτα εξωτερικού χρήστη της Βιβλιοθήκης. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να είστε  μόνιμος/μόνιμη κάτοικος του Νομού Σερρών, να επιδείξετε στον γκισέ δανεισμού την αστυνομική σας ταυτότητα και να συμπληρώσετε μία Υπεύθυνη Δήλωση (ΥΔ) μόνιμης κατοικίας. Η ΥΔ θα σας δοθεί από τη Βιβλιοθήκη.

Πως μπορώ να εντοπίσω το βιβλίο στο ράφι;

Στη εξωτερική ράχη κάθε βιβλιοστασίου (επίπλου Βιβλιοθήκης) υπάρχουν δύο (2) λευκά καρτελάκια. Στο κάθε καρτελάκι αναγράφεται από ποιον αριθμό έως ποιον αριθμό είναι ταξιθετημένα τα βιβλία.

Στη ράχη κάθε βιβλίου υπάρχει ένα αυτοκόλλητο, στο οποίο αναγράφεται ο ταξιθετικός αριθμός (000-999) βάση του οποίου τοποθετούνται τα βιβλία στα ράφια με αύξουσα σειρά. Τα επόμενα τρία κεφαλαία γράμματα είναι ή τα τρία πρώτα γράμματα του επιθέτου του συγγραφέα ή του τίτλου.

658.3

ΞΗΡ

Αφού εντοπίσετε το βιβλιοστάσιο που εμπεριέχει τον αριθμό που ψάχνετε και εντοπίσετε τον ακριβή αριθμό που φέρει το βιβλίο, τότε αναζητάτε στο αυτοκόλλητο ράχης τα αρχικά γράμματα. Πρώτα είναι ταξιθετημένα τα βιβλία που είναι με ελληνικά γράμματα και ακολουθούν στον ίδιο αριθμό αυτά που είναι με λατινικά.

Υπάρχουν βιβλία που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλά διαφορετικά γράμματα, γιατί πραγματεύονται το ίδιο θέμα αλλά είναι διαφορετικός ο συγγραφέας τους.

Π.χ.

658.3

ΞΗΡ

658.3

JEN

658.3

ΜΟΥ

Πώς μπορώ να έχω πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πηγές του ΔΙ.ΠΑ.Ε. εκτός της Πανεπιστημιούπολης;

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να έχετε πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πηγές του ΔΙ.ΠΑ.Ε. εκτός της Βιβλιοθήκης, θα πρέπει να κάνετε χρήση της υπηρεσίας Εικονικού Δικτύου μέσω VPN που παρέχεται από το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου του ΔΙ.ΠΑ.Ε. (Σέρρες) (https://www.ihu.gr/it-serres#Πρόσβασηεικονικούδικτύουμέσωvpn). Η υπηρεσία σας προσφέρει τη δυνατότητα ασφαλούς απομακρυσμένης σύνδεσης στο δίκτυο της Πανεπιστημιούπολης Σερρών (ΔΙ.ΠΑ.Ε.).

Αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης του VPN από την ιστοσελίδα του Κέντρου Διαχείρισης Δικτύου Σερρών.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία σχετική με αυτό το θέμα, μπορείτε να απευθύνεστε στο Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου Σερρών https://www.ihu.gr/it-serres

Στοιχεία επικοινωνίας

Αγνή Σιούλα

Βιβλιοθηκονόμος, MΒΑ in HR

Προϊσταμένη Τμήματος Βιβλιοθήκης Σερρών

τηλ.: 23210 49185, e-mail: sioulalib(at)ihu.gr

Μάρθα Χριστοφορίδου Ναούμ

Βιβλιοθηκονόμος, MSc

Υπεύθυνη Περιοδικών & Υπηρεσίας Διαδανεισμού

τηλ.: 23210 49173, 49265, e-mail: marthalib(at)ihu.gr

Σοφία Πρ. Γρηγοριάδου

Βιβλιοθηκονόμος, MΒΑ

Υπεύθυνη Διαχείρισης Ιδρυματικού Αποθετηρίου

τηλ.: 23210 49177, 49265, e-mail: sofialib(at)ihu.gr

Αθανασία Κηπουρού

Βιβλιοθηκονόμος

Υπεύθυνη Καταλογογράφησης & Υπηρεσίας «Ευδόξου»

τηλ.: 23210 49170, 49265, e-mail: athanasialib(at)ihu.gr

Μυρτώ Χριστούλα

Διοικητική Υπάλληλος

τηλ.: 23210 49269, e-mail: myrtochri(at)ihu.gr

Βρισκόμαστε εδώ

Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Βιβλιοθήκη Σερρών
Τέρμα Μαγνησίας
Τ.Κ. 62124 Σέρρες
Τηλ. 23210 49265
Τηλ. 23210 49269
lib(at)cm.ihu.gr

Ακολουθήστε μας